تجهیزات الکتریکی > مزایای روشنایی ال ای دی

تماس باما

3abb66d58aa91d2b7b16f08ee38a95c0_L

مزایای روشنایی ال ای دی

1. اطلاعات عمومی در مورد ال ای دی ها

2. بهره وری
3. طول عمر
4. صرفه جویی در هزینه
5. ایمنی
6. کیفیت نور

1.اطلاعات عمومی در مورد ال ای دی ها:
ال ای دیها (Light Emitting Diodes) آخرین و هیجان انگیز ترین پیشرفت فن آوری در صنعت روشنایی به شمار می روند. ال ای دیها، لامپ جامد کوچکی هستند که بهره وری بسیار زیادی از انرژی دارند. عملکرد ال ای دی ها با لامپ های رشته ای، هالیدهای فلزی و HIDها متفاوت است و سبب می شود دوام و قدرت بیشتری نسبت به لامپ های سنتی داشته باشند. استفاده از ال ای دی ها نسبت به تجهیزات نوردهی سنتی مثل لامپ های رشته ای، نئون، SHP، MIH و فلورسنت مزایای زیادی دارد که از جمله می توان به این موارد اشاره کرد: طول عمر بیشتر (80000 ساعت)، مصرف انرژی فوق العاده کمتر (تا 75 درصد)، کاهش هزینه های نگهداری و امنیت بیشتر. از ال ای دی ها برای کارکردهای متنوعی می توان سود برد از جمله: منازل مسکونی، هوا فضا، نورپردازی معماری، خودرو، حمل و نقل هوایی، رادیو و تلویزیون، وسایل الکترونیکی، اتوماسیون صنعتی و کنترل، نظامی، ترافیک و ایمنی و حمل و نقل.

2. بهره وری:
ال ای دی ها کارآمدترین راه حل برای بهره وردی در حوزه روشنایی در بازار امروز هستند. با به روز رسانی وسایل ناکارآمد موجود خود به ال ای دی ها، می توان انتظار داشت که مصرف انرژی تاسیسات تا 75 درصد کاهش دهید، با کیفیت نوری بهتر و طراحی نورپردازی هوشمندانه تر. شما قادر خواهید بود که فضایی مشابه را با تجهیزات کمتر پوشش دهید و این گونه انرژی کمتر مصرف کنید.
•نور ال ای دی ها، نوری متمرکز و در یک جهت واحد است و توزیع نور بهتر از انواع روشنایی دیگر که نور را در همه جهات می پراکند، حتی جاهایی که نیازی به روشنایی ندارند، اتلاف کمتری دارد. این به این معنی است که شما با تعداد کمتری از ال ای دی ها، به همان میزان روشنایی با هالیدهای فلزی سنتی و HID ها دست می یابید. با کاهش مصرف انرژی در هر ال ای دی به تنهایی و کاهش تعداد ال ای دی ها در مقایسه با روشنایی های سنتی در کل، کاهش مصرف انرژی محقق می شود.

3. طول عمر:
یکی از بزرگترین مزایای نصب ال ای دی ها، عمر طولانی آن هاست. بر اساس استاندارد صنعتی L70، عمر تجهیزات Variled 80000 ساعت است، (در مقایسه با HIDهای سنتی که 10000 ساعت طول عمر دارند). یعنی بیش از 9 سال کاربری بیشتر با حداقل نوردهی و روشنایی 70 درصدی. بر خلاف فن آوری های روشنایی سنتی، ال ای دی صنعتی نمی سوند و یا سوسو هم نمی زنند. در عوض، نوردهی آنها به تدریج در طول زمان محو می شود، آن هم با چنان سرعت کمی که شما حتی متوجه آن هم نمی شوید.
ال ای دی دستگاه های نورافشانی محکمی هستند که از مواد نیمه هادی به جای یک رشته و یا گاز برای نوردهی استفاده می کنند. نور ال ای دی از یک تراشه کوچک و محصور در یک محفظه رزین های اپوکسی ایجاد می شود، که باعث می شود ال ای دی های نور قویتری نسبت به نور لامپ های سنتی و یا لامپ های فلورسنت ایجاد کنند. از آنجا که در ساخت، ال ای دیها، از اجزای شکننده ای مانند شیشه، رشته، استارت و یا بالاست استفاده نمی شود، ال ای دی ها قادر به مقاومت در برابر شوک، ارتعاش و درجه حرارت شدید هستند.

4. صرفه جویی در هزینه:
با نصب ال ای دی های Variled صنعتی، شما بلافاصله متوجه صرفه جویی و کاهش هزینه ها در تراز مالی خود می شوید. علاوه بر کاهش میزان مصرف انرژی، در هزینه های تعمیر و نگهداری، هزینه های جایگزینی، خرابی و اجاره تجهیزات نیز سودمند است. به علاوه، بسیاری از دولت ها و شرکتهای الکتریکی مشوق ها و تخفیف هایی برای تشویق شما به ارتقاء و استفاده ازال ای دی ها ارائه می دهد. از این طریق، چه میزان پس انداز می کنید؟ میزان این رقم بسته به هر پروژه متفاوت است. تیم متخصصان ما با شما برای طراحی سیستم روشنایی که نیازهای کاری شما را پاسخگو باشد و منافع سرمایه گذاری شما را به حداکثر رساند کمک می کند.
ال ای دی های صنعتی Variled تقریبا به تعمیر و نگهداری نیازی ندارند، به این معنی زمان و هزینه کمتری را صرف حفظ و جایگزینی لامپ ها، اسارت ها یا بالاست خواهید کرد.
از آنجایی که ال ای دی های Variled همچون تجهیزات روشنایی سنتی داغ نمی شوند، در نتیجه، گرد و غبار و خاک روی آنها جمع نمی شود و سبب کاهش نوردهی نمی گردد. این موضوع همچنین سبب می شود که از ال ای دی ها در جاهایی که دیگر تجهیزات نور دهی امکان نصب ندارند نیز استفاده کرد. 

5. ایمنی:
با حذف خطرات احتمالی تعمیر و نگهداری و جایگزینی سیستم های روشنایی سنتی خود، احتمال وقوع حوادث محل کار می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد. هیچ کس با لمس یک نور گرم سوزانده نمی شود. به علاوه روشنایی بیشتر و همچنین توزیع نور بر روی زمین می تواند به کاهش لغزش ها و زمین خوردن ها و دیگر حوادث ایمنی منجر شود.

6. کیفیت نور:
روشنایی ال ای دی های Variled ارائه ارتقاء چشمگیری نسبت به هالیدهای فلزی سنتی و HID ها یافته است. آنها نوری روشن تر و سفیدتر تولید می کنند که سطح بهره وری و ایمنی را بهبود می بخشد.
ال ای دی ها همان زمان که نیاز دارید روشن می شوند. به هیچ دوره گرم کردن نیاز ندارد – حتی در هوای سرد.
شاخص تفکیک رنگ (CRI) از یک منبع نور، معیار کمی است که از آن طریق می توان توانایی منبع نور برای تولید رنگ مشابه از اشیاء مختلف، در مقایسه با یک منبع نور ایده آل یا طبیعی را به دست آورد. این شاخص در همه محصولاتVariled CRI> 80 است، که استاندارد بسیار بالا در بازار به شمار می رود.